• 22 november, 2016Filmrecension: Doktor Strange av Henrik Fransson,

Doktor Strange är en film som är regisserad av Scott Derrickson. Handling Filmen handlar om Doktor Steven Vincent Strange, eller Doktor Strange som han vill bli kallad. Doktor Strange tillhör Marvels universum och gjorde sin debut i 1963 i serietidning Strange Tales nummer 110. Doktor Strange är en normal men egoistisk, pengadriven och karriärslysten person. Efter en..

• 21 oktober, 2016Filmrecension: Farlig förbindelse av Jonas Abrahamsson, Ulrika Lindrooz,

Filmrecension: Farlig förbindelse Det är en amerikansk psykologisk thriller från 1987. Regisserad av Adrian Lyne. Dan Gallagher (Michael Doglas) är en framgångsrik, lyckligt gift man tills han träffar Alex Forrest. När hans fru Beth och dotter Ellen reser bort över helgen inleder han ett förhållande med Alex. Alex börjar förfölja Dan och hans familj, vilket..

• 13 oktober, 2016Filmrecension av filmen Snowden av Jimmy Petersson,

Filmen Snowden Hjälte eller förrädare?  Filmatiseringen av händelserna som ledde fram till att den CIA-anställde visselblåsaren Edward Snowden blev en av världens mest jagade män. 2013 läckte han tusentals sekretessbelagda CIA-dokument till The Guardian och The Washington Post, och kunde då avslöja att USA och Storbritannien bedrev topphemlig övervakning av privatpersoner, politiker och företag i..

• 19 september, 2016Filmrecension: Deadpool av Henrik Fransson,

Deadpool är en action, humor och kärlekshistoria. Med hans egna ord handlar deadpool om en före detta legosoldat som får superkrafter som gör honom nästan oförstörbar. Det enda sättet som han kan dö på är om två planeter kolliderar. Deadpool bryter den fjärde väggen, de andra vet inte att de är karaktärer i en film..

• 19 september, 2016Filmrecension: The Danish Girl av Jonas Abrahamsson,

Filmen är en Amerikansk-Brittisk kärleks biografisk drama på 1920 talet. Danska Lili Elbe föddes som Einar Wegener och levde, innan hon blev en av de första att genomgå en könskorrigering, som framgångsrik landskapsmålare levde hon tillsammans med sin hustru Gerda, även hon konstnär. Filmen var mycket sevärd, den får betyget 3 av 5 ”främjar homosexualitet och könsbyte”..

• 16 september, 2016Filmrecension: En man som heter Ove av Jonas Abrahamsson,

En man som heter Ove: En mycket bra skildring av en man på 59 år med 43 år på samma arbetsplats. Spelas av Rolf Lassgård. Änkemannen Ove går runt som en osalig ande i sitt radhusområde. Han är alltmer förtvivlad över att ingen uppskattar hans ideella arbete – eller att ingen bryr sig om att..